Saturday, July 7, 2012

fenomena sabtu :)

Assalamualaikum :)

Arini 
macam biaselah
as "Anak Dare"
saya pon berkemas rumah dengan sungguh-sungguh 
huiisshhh~
mmg sungguh la
smpai semua memo + "love letters" from TNB & SYABAS pon saya sapu skali
naseb si Reddish sempat ngelak dari sapuan saya
heheheheh
TERBAEEEEKKK !

saya 
sapu segala ruang & bilik kat rumah ni
mengemas meja & almari

my ummi plak
susun buku
smabil tuh bace lah cket :)
hehe
dulu pesan kat anak dare nyer ni 
"kalo nak bace bukan time mengemas "
huhu
alek2 ummi gak buat
yela
kalo x, mane lahirnya pepatah
"mana jatuh nya kuah kalau x ke nasi"
hehehe :D

then lepas kemas2
dalam pkul 11pagi tadi,saya pun balek kampung ngan nenek + ummi
"buat ape balek kg??"
hehehe
nak masak AYAM UNGKEP la !!!
ummi saje nak masak kat kampung, nak try pressure cooker baru yang nenek baru beli
hehehe
try keberkesanan nyer

mmg cepat !
just 45min je..
kalo masak dalm kuali
alamat 1jam pon xsiap2 lagi
rase nyer toksah cakap la
memang superrrbbb!!
nenek saya makan 5 ketul ayam beb!
huisshhh~~
T.A.H.N.I.A.H
U.M.M.M.I

                                        


nak tgok rupe ayam ungkep??
meh tgok sini

saya xamik pic pon masakn ummi saya tadi 
tapi 
demi korang saya cari kat mr.Google gambar ni
lebih kurang je :)
memang sodap 

okeyla
kalau korang nak resepi
saya leh bagi 
tp pm lah dulu :)
hehe

byebye 


No comments: